- Психологам, соціальним педагогам, класним керівникам
1. Схема
вивчення особистості
важковиховуваних учнів.
1. Загальні дані про учнів: вік, освіта, місце проживання.
2. Фізичний розвиток і стан здоров’я.
3. Умови сімейного виховання – склад сім’ї, освіта батьків, місце роботи батьків і посада, матеріальні житлово-побутові умови, характер взаємовідносин між батьками, батьками і дітьми.
4. Успішність, причини неуспішності, відношення до навчальної діяльності, до окремих навчальних предметів.
5. Відношення до праці, як проявляє себе в різних видах праці, в школі і дома, який вид праці найбільш любить. Повага до праці інших людей.
6. Суспільна активність, чи має громадські доручення, як відноситься до їх виконання.
7. Участь у гуртках і спортивних секціях.
Статус в класному колективі, характер взаємовідносин з вчителями, товаришами, особливості відносин з оточуючимилюдьми.
2. Моральний кодекс класу
1. Кожен у класі має почуватися безпечно, тому ніхто не повинен битися й ображати будь - кого. Агресія - ознака безсилля.
2. У класі всі рівні незалежно від матеріального стану, національності, статі, раси та переконань.
3. Кожен має право на ім’я . Звертатися одне до одного слід тільки на ім’я. «Найприємніший звук для людини – це звук її імені» (Д. Карнегі.)
4. Ніхто не повинен почуватися приниженим та ображеним. Нікому не можна придумувати клички чи прізвиська.
5. Усі мають поважати право на власність і без дозволу не повинні брати чужих речей. Поваги заслуговує і шкільне майно.
6. Ніхто не повинен боятися висловлювати власну думку з будь – якого питання. Мислити по – іншому – не злочин.
7. Будь особистістю, відповідальною за свої слова та вчинки. Не обманюй, завжди говори правду. Не будь хвальком особливо якщо це не є твоєю заслугою.
8. Не пліткуй. Скажи однокласнику все прямо. А не на вухо подрузі чи товаришеві.
Висновок: за самоврядування майбутнє, бо саме тут кожен може реалізуватись у певній сфері, відчути соціальну значущість. Принципи: «Самі вирішили – самі зробили – самі відповідаємо».