- Психологам, соціальним педагогам, класним керівникам

 
1. Схема
вивчення особистості
важковиховуваних учнів.
 
 
1.     Загальні дані про учнів: вік, освіта, місце проживання.
2.     Фізичний розвиток і стан здоров’я.
3.     Умови сімейного виховання – склад сім’ї, освіта батьків, місце роботи батьків і посада, матеріальні житлово-побутові умови, характер взаємовідносин між батьками, батьками і дітьми.
4.     Успішність, причини неуспішності, відношення до навчальної діяльності, до окремих навчальних предметів.
5.     Відношення до праці, як проявляє себе в різних видах праці, в школі і дома, який вид праці найбільш любить. Повага до праці інших людей.
6.     Суспільна активність, чи має громадські доручення, як відноситься до їх виконання.
7.     Участь у гуртках і спортивних секціях.
Статус в класному колективі, характер взаємовідносин з вчителями, товаришами, особливості відносин з оточуючимилюдьми.
 
 
                      2. Моральний кодекс класу
 
1.     Кожен у класі має почуватися безпечно, тому ніхто не повинен битися й ображати будь - кого. Агресія - ознака безсилля.
2.     У класі всі рівні незалежно від матеріального стану, національності, статі, раси та переконань.
3.     Кожен має право на ім’я . Звертатися одне до одного слід тільки на ім’я. «Найприємніший звук для людини – це звук її імені» (Д. Карнегі.)
4.     Ніхто не повинен почуватися приниженим та ображеним. Нікому не можна придумувати клички чи прізвиська.
5.     Усі мають поважати право на власність і без дозволу не повинні брати чужих речей. Поваги заслуговує і шкільне майно.
6.     Ніхто не повинен боятися висловлювати власну думку з будь – якого питання. Мислити по – іншому – не злочин.
7.     Будь особистістю, відповідальною за свої слова та вчинки. Не обманюй, завжди говори правду. Не будь хвальком особливо якщо це не є твоєю заслугою.
8.     Не пліткуй. Скажи однокласнику все прямо. А не на вухо подрузі чи товаришеві.
 
Висновок: за самоврядування майбутнє, бо саме тут кожен може реалізуватись у певній сфері, відчути соціальну значущість. Принципи: «Самі вирішили – самі зробили – самі відповідаємо».