- Керівникам закладів, їх заступникам
Рекомендації до технології підготовки та проведення педради
У «Положенні про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року №964, вказано: «Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб загальноосвітнього навчального закладу».
Педагогічна рада розглядає питання:
Удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
Планування та режиму роботи загальноосвітнього навчального закладу;
Переведення учнів до наступних класів та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
Притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів за невиконання ними своїх обов’язків;
Морального та матеріального заохочення учнів(вихованців) і працівників закладу.
Ефективність роботи педагогічної ради значною мірою залежить від якості підготовки кожного засідання, від постійного вдосконалення технології моделювання підготовчого періоду.
Технологія проведення педради передбачає:
- творчий добір теми;
- попередню підготовчу роботу;
- створення ініціативних творчих груп учителів;
- роботу з учнівським самоврядуванням (у разі потреби);
- підготовка матеріалів до проведення педагогічної ради;
- проведення педагогічної ради;
- втілення рішень педради в повсякденну практику роботи школи.
Підготовчий етап триває, як правило, півтора-два місяці. Він розпочинається виданням наказу « Про підготовку до засідання педагогічної ради»,яким затверджуються склад комісії(робочої групи),конкретизуються завдання, терміни їх виконання, виконавці.
Для підготовки засідань створюється творча(ініціативна) група на чолі з директором або заступником директора школи, проблемні підгрупи, якщо в цьому є потреба.
Творча група добирає і глибоко опрацьовує науково-педагогічну і методичну літературу з даної проблеми, складає детальний план - підготовки до засідання педагогічної ради. Розробляючи план, слід подумати над такими важливими питаннями:
- Яка основна мета, цільова установка педагогічної ради?
- Які теоретичні знання має актуалізувати,поглибити,доповнити, уточнити педагогічна рада, використати з цією метою підготовчий період?
- Які педагогічні вміння й навички можна сформувати,вдосконалити у процесі підготовки і проведення засідання?
- Які помилки і недоліки є в роботі педколективу, вчителів і яким чином можна їх попередити?
- Як активізувати методичну роботу, самоосвіту вчителів у період підготовки до засідання?
- Яких конкретних змін у практиці роботи школи, окремих її підрозділів можна чекати внаслідок проведення засідання педагогічної ради?
Виходячи з даних положень, в плані конкретизується діяльність адміністрації і членів творчих груп щодо підготовки засідання, визначаються основні заходи,терміни їх виконання. У планах передбачаються конкретні заходи щодо розробки пам’яток,програм спостережень,проведення анкетування, мікродосліджень, відвідування й аналізу уроків та позакласних заходів, вивчення шкільної документації, підготовки проекту рішення, методичних рекомендацій.
Алгоритм підготовки педагогічної ради
1. Планування тематики педагогічної ради на рік (відповідно до науково-методичної проблеми навчального закладу).
2. Видача наказу або розпорядження про підготовку до педагогічної ради.
3. Створення робочої групи з підготовки засідання педагогічної ради.
4. Формування творчих груп з підготовки окремих питань роботи педради.
5. Складання плану підготовки і проведення педагогічної ради.
6. Складання списку рекомендованої літератури. Вивчення вчителями теоретичних основ питань і проблем, винесених на педраду.
7. Визначення об'єктів вивчення (вчителі, стан викладання навчальних предметів, аспекти діяль ності класних керівників, виховання учнів).
8. Оформлення стенду в методичному кабінеті «Готуємось до педагогічної ради».
9. Збір, обробка, аналіз та узагальнення необхідної інформації про об'єкти вивчення.
10. Визначення питань, винесених на педраду. Використання результатів внутрішньошкільного контролю.
11. Робота з учителями та запрошеними, що мають виступити на педагогічній раді.
12. Підготовка методичної виставки, ілюстративного матеріалу.
13. Розробка проекту рішення.
Алгоритм проведення педагогічної ради
1. Оголошення порядку денного.
2. Інформація про виконання рішень попередніх педагогічних рад (виступ члена комісії щодо перевірки виконання рішень педагогічної ради).
3. Затвердження регламенту роботи педагогічної ради.
4. Доповідь, повідомлення з основного питання, винесеного на педагогічну раду (директор навчального закладу, або заступники директора).
5. Обговорення (активна форма: продуктивна гра, проблемний стіл, актуальний мікрофон тощо).
6. Ознайомлення членів педагогічного колективу з проектом рішення педагогічної ради.
7. Доповнення до проекту рішення.
8. Ухвалення рішення педагогічної ради.
Алгоритм реалізації рішень педагогічної ради
1. Наказ про затвердження рішень педагогічної ради.
2. Відвідування уроків, виховних заходів.
3. Робота в методичних об'єднаннях, спрямована на виконання рішень педагогічної ради.
4. Моніторингові зрізи знань учнів.
5. Діагностика позитивних змін.
6. Вивчення досвіду розв'язання проблем, поставлених педагогічною радою.
7. Інформація про виконання рішень на наступних засіданнях педагогічної ради.
8. Пошук нових підходів до проблеми.
9. Наказ про виконання рішень педагогічної ради.
Приклад теми педради,
переліку питань, які потребують вивчення
і висвітлення у виступах на педраді, проект рішення педради
Тема педради:
«Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»
Мета педради :
проаналізувати роль професіоналізму вчителя у формуванні навчальної діяльності, розвитку особистості та творчого потенціалу школяра.
Перелік питань,
які потребують вивчення і висвітлення у виступах на педраді
1.Способи формування в учнів позитивного ставлення до навчання.
2.Способи формування почуття обов’язку і відповідальності у школярів.
3.Пояснення учням значущості навчання у суспільному та особистісному планах.
4. Створення на уроках ситуацій захопленості тактичним матеріалом.
5. Способи формування в учнів позитивного ставлення до фізичного розвитку.
6. Роль емоційних методів мотивації навчання.
7. Мотиваційний аспект обдарованого учня.
8. Роль професіоналізму вчителя у формуванні мотивації навчальної діяльності школяра та його
особистості.
9. Психологічні проблеми мотивації навчальної діяльності навчальної діяльності
Проект
рішення педради з теми
«Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»
1. Дирекції школи:
1.1 Вивчити й узагальнити до 20.12.2008 р. стан формування позитивних мотивів навчальної
діяльності учнів 5-8 класів і заслухати на нараді при директорові
2. Членам методичної ради:
Розробити рекомендації до 05.01.2009 р. щодо впровадження методів мотивації навчальної діяльності школярів.
Підготувати питання до дискусії на тему: «Способи формування мотивації досягнень».
3. Керівникам предметних колегіумів:
Обговорити зазначені вище рекомендації на засіданнях предметних колегіумів (згідно графіка засідань).
На основі кращих розробок названої проблеми провести науково-практичну конференцію на тему «Мотивація навчальної діяльності як передумова розвитку школяра
4. Учителям – предметникам:
Урахувати рекомендації щодо впровадження емоційних, пізнавальних, вольових та соціальних
методів мотивації під час проведення навчальних занять.
5. Психологу школи:
5.1 Відвідати навчальні заняття в старших класах (протягом лютого місяця 2009 року) і зробити
психологічний аналіз застосування позитивних мотивів навчальної діяльності школярів.
6. Про етапи впровадження цього рішення у практику діяльності школи заслухати на педагогічній
раді (в березні).